Spreading his talents in every direction, Paul Ordner designs advertisements for a number of trademarks as well as décorative pannels for bourgeois people in Paris, while regularly continuing to publish sporting drawings in "Auto" and posters for the Vel d’Hiv.
Campagne publicitaire pour l'huile moteur Caltex, vers 1938
Mais c'est bien la politique qui l'inspire le plus dans ces années. Ses dessins parus dans le journal socialiste Marianne font régulièrement la première page de part et d'autre d'une photo-montage signée de l'artiste danois Marinus. Acerbes, parfois violents, les dessins de Paul Ordner, parfois signés Rendro (son patronyme à l'envers), reflètent un réelle inquiétude de ce qui se passe en Allemagne. Il semble bien seul à cette époque parmi les illustrateurs à craindre quelque chose ...
But what inspires him the most during those years is politics. His drawings published in the socialist newspaper "Marianne" are on the front page surrounded by a photo-editing by the Danish artist Marinus. Caustic, even violent at times, Paul Ordner’s drawings, sometimes signed Rendro (his patronyme in reverse) are showing a definite concern about what is happening in Germany. He appears to be the only one among the illustrators to express such a concern during that period…
Marianne, juin 1938
Le courage allemand se manifeste actuellement en de maintes occasions ...